Coronavirus: dienstverlening gemeentebalie en milieustraat aangepast

De gemeente volgt het advies van het RIVM in de aanpak van de verspreiding van het coronavirus. De gemeente blijft via alle kanalen bereikbaar. Wel hebben we onze dienstverlening aangepast. Daarbij staat uw en onze gezondheid voorop

Aangepaste openingstijden

De balies en recepties in het gemeentehuis zijn alléén open op:

Maandag 08.30 tot 10.30 uur
Donderdag 08.30 tot 10.30 uur

De recepties en balies zijn op dinsdag, woensdag en vrijdag gesloten.

In verband met de komende feestdagen zijn het Klantcontactcentrum(KCC) en het gemeentehuis gesloten op:

  • 2e Paasdag,maandag 13 april.
  • Maandag 27 april: Koningsdag.
  • Maandag 4 en Bevrijdingsdag dinsdag 5 mei.
  • Hemelvaartsdag:Donderdag 21 en vrijdag 22 mei.
  • 2e Pinksterdag: Maandag 1 juni.

Telefonische bereikbaarheid

Telefonisch zijn we tijdens de normale openingstijden bereikbaar:

Maandag t/m donderdag van 08.30 tot 17.00 uur en vrijdag van 08.30 tot 12.00 uur.

Aangepaste dienstverlening

  • U kunt alleen nog voor het doen van aangifte geboorte en voor een spoedaanvraag van reisdocument en rijbewijs bij de balie in het gemeentehuis terecht. Alle andere producten moet u digitaal aanvragen of een paar weken uitstellen.
  • U kunt ALLEEN op afspraak hiervoor terecht.
  • Tussen twee balieafspraken houden we 10 minuten vrij in de agenda.
  • Voor het afhalen van producten bij de receptie moet u ook een afspraak maken.
  • Klanten kunnen alleen met pin betalen; we accepteren geen contant geld.
  • De expositie in de hal van het gemeentehuis kunt u voorlopig niet bezoeken.
  • Het bedrijf wat de documenten thuisbezorgd werkt voortaan alleen in een bepaalde regio. Dat kan dus betekenen dat het wat langer duurt voordat u een reisdocument of rijbewijs thuis hebt.

Nu (23/03/2020) komen daar de volgende maatregelen bij:

  • De balie en receptie is alleen open voor afspraken op maandag en donderdag van 8:30 tot 10:30 uur.
  • U kunt geen afspraak meer maken via de website. Dat kan alleen nog telefonisch via 14 013.
  • We hebben plexiglas beschermplaten aangebracht bij de balie en receptie.

Milieustraat blijft gesloten 

  • De huis-aan-huis-inzameling van afval gaat gewoon door volgens het ophaalschema zoals dat op uw afvalkalender staat.
  • Andere werkzaamheden, zoals het oplossen van storingen aan bijvoorbeeld de riolering, pakken we op de normale manier op.

Inzameling afval: zet container op tijd aan straat

Onze afvalinzamelaar (Renewi) leegt uw afvalcontainer de komende weken op de dagen zoals u dat gewend ben. Kijk op uw afvalkalender of de afvalwijzer voor het ophaalschema. Wel kan het tijdstip van ophalen anders zijn. De medewerkers werken in ploegendienst. Zo is er minder kans op besmetting. Zet uw container op de inzameldag voor 07.30 uur aan straat.

Uw en onze gezondheid staat voorop

Als u hoest, verkouden bent en/of koorts heeft, vragen wij u vriendelijk om een nieuwe afspraak te maken.

VOOR IEDEREEN GELDT:

  • Was regelmatig uw handen,
  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog,
  • Gebruik papieren zakdoekjes,
  • Schud geen handen,
  • Houd afstand.

Alle maatregelen gelden tot nadere berichtgeving.