Centrum Chaam (2e fase)

U hebt ongetwijfeld via de media vernomen dat de heer C. van Eekelen een bouwplan heeft voor 43 appartementen en 2.200 m2 detailhandel met parkeerkelder aan het Brouwerijplein/Dorpsstraat/Kapelstraat in Chaam.

Wij willen u graag op de hoogte houden van de actuele ontwikkelingen. Dat doen we met een nieuwsbrief die met een frequentie van eenmaal per twee maanden of zoveel vaker als nodig is verschijnt. Alle nieuwsbrieven vindt u op deze pagina.

Verkeersveiligheid tijdens de bouw van De Eekelaar

De Eekelaar NV heeft met de gemeente en de provincie de volgende afspraken gemaakt:

  • Er komen voldoende borden voetgangers oversteken bij de Kapelstraat en de Dorpsstraat;
  • Er komt een vooraankondiging op de Dorpsstraat. Bij de kerk ligt een zebrapad, bij de Beekstraat ook. Daar komt een bord met de tekst “in verband met bouwwerkzaamheden voetgangers oversteken”, dan kunnen de mensen gebruik maken van het zebrapad;
  • Vrachtwagens die aan de Kapelstraat hebben gelost mogen door het tweede deel van de Kapelstraat en de Roode Beek rijden. Vrachtwagens mogen uitdrukkelijk niet door de Schootakkerstraat en de Beckershagen rijden. De Kapelstraat is eenrichtingsverkeer. Wagens mogen de Kapelstraat inrijden vanaf de Dorpsstraat maar niet uitrijden;
  • Vrachtwagens moeten van de weg af staan, want de route Kapelstraat Schootakkerstraat wordt gebruikt om de winkels aan het Brouwerijplein te bevoorraden (Albert Heijn en Kruitvat). Dit gebeurt met oplegger en truck, die moeten de ruimte hebben om door de Kapelstraat te rijden;
  • De Dorpsstraat is een provinciale weg. Er is overeenstemming met de provincie om op de Dorpsstraat uit te rijden. Er moet in verband met het in- en uitrijden van de Dorpstraat vanaf het bouwterrein altijd een verkeersregelaar aanwezig zijn, dit in verband met de drukte op deze weg.;
  • Er moet aan de Dorpstraat aan beide zijden voor het verkeer bord worden geplaatst met 'LET OP! Uitrit bouwverkeer'.
  • Bouwverkeer dat via de Dorpsstraat het terrein op en af wil rijden moet over de bushalte rijden. De bushalte wordt aangepast en er wordt een inrit gemaakt. Verkeer wordt geregeld met minimaal twee verkeersregelaars. Die moeten ook de busreizigers waarschuwen als zij bij de halte staan te wachten op het moment dat er een vracht gelost moet worden. Als in de praktijk blijkt dat er beter gewerkt kan worden met meer verkeersregelaars of met verkeerslichten dan wordt de methode om het verkeer te regelen aangepast;
  • Leveranciers die na elkaar moeten lossen zoals bijvoorbeeld bij de aanvoer van prefab vloerplaten staan op het industrieterrein te wachten voor zij worden afgeroepen om naar de bouwplaats re rijden.